Spread the love

אחד הנושאים השכיחים בהם מתעסקים עורכי דין רשלנות רפואית הוא תביעת רשלנות רפואית בלידה.

הבאת ילד לעולם צריכה להיות אירוע משמח, מלא בתקווה וציפייה של ההורים וכל יתר בני המשפחה. אנו כמובן מצפים לתינוק בריא, והריון שיעבור בשלום ללא שום מצבים בריאותיים המסכנים את האם ו/או העובר.

אך לצערנו ישנם דברים שאינם בשליטתנו, ולעתים הטבע מביא עלינו מחלות ובעיות רפואיות שונות. ומנגד, יש לנו גם רפואה מודרנית אשר יכולה לתת מענה לרבות מהבעיות, ולעתים אפילו למנוע אותן מראש.

אך גם על זה איננו יכולים להתחייב. הרפואה, מתקדמת ככל שתהיה, עדיין לא יכולה לגלות כל מחלה ולפתור כל מצב. אך ישנם מקרים, בהם בעיות רפואיות נגרמו בעקבות רשלנותם של רופאים. ואם התרחש מקרה שכזה, זוהי עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה. כמובן שיש לעשות זאת בעזרת עורכי דין רשלנות רפואית המביאים איתם את הניסיון הדרוש.

עורכי דין רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית בלידה

ישנם מקרים בהם רשלנות רפואית במהלך תהליך הלידה עלולה להוביל לתוצאות הרסניות – גם לאם וגם לתינוק. למען האמת הבעיות עלולות להתחיל כבר בשלב ההיריון ולכם לעתים קושרים בין שני הדברים.

אי מתן טיפול ותשומת לב נאותים במהלך הלידה עלולים לגרום לפגיעות רפואיות ונזקים קשים, ובהתאם לכך זוהי עשויה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה. הפגיעות עשויות לכלול נכויות שונות, נזק מוחי וגם מוות. מקרים של רשלנות רפואית בלידה עשויים לגזור על התינוקות חיים ארוכים של סבל ותלות בטיפולים רפואיים וסיעוד. וכמובן זוהי פגיעה במשפחה כולה. בידי הרופאים אחריות רבה.

עורכי דין רשלנות רפואית

עורכי דין רשלנות רפואית בלידה מטפלים במגוון תביעות משפטיות הקשורות להיריון וללידה. זה יכול להיות כל סוג של כשל בהליך רפואי שבוצע, או שהיה צריך להתבצע.

אמנם אין מדובר ברשימה סגורה, אך להלן כמה דוגמאות למקרים אשר עשויים להתרחש בחדר הלידה ולגרום נזק רב לתינוק.

אי זיהוי של מצוקה עוברית – במהלך הלידה או הרגעים שלפני הלידה תיתכן מצוקה עוברית , כמו למשל חוסר חמצן . מצבים אלו מסכנים מאוד את התינוק, הם יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך וכמובן גם למוות. אך מנגד, זיהוי מהיר של המצוקה ופעולה נכונה של הרופאים יכולים לצמצם את הנזק, ואף להביא להולדתו של תינוק בריא לחלוטין. כאשר הצוות הרפואי מתרשל במעקב אחר מצבו של העובר, זוהי יכולה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה.

טכניקת לידה לא מתאימה – ישנן טכניקות לידה שונות. לעתים ניתן ליילד בלידה טבעית, עם התערבות מינימלית של הרופאים. ולעתים יש צורך בהתערבות זו או אחרת. לא רק שעל הרופאים לדעת לזהות מצוקות ומצבים שונים, ולהחליט בזמן אמת האם לבצע הליכים אלו, עליהם לעשות אותם במידת הזהירות והמיומנות הדרושה. למשל במקרה של לידת מלקחיים, שימוש לא זהיר במלקחיים עלול לגרום נזק לתינוק חמור לתינוק.

שגיאות תרופתיות וסיבוכי הרדמה – מקובל מאוד להשתמש בזריקות אפידורליות במהלך הלידה, אך יתכנו גם תרופות אחרות ואף צורך בהרדמה. איננו רוצים להתעמק בנושאים הרפואיים, אך חשוב להדגיש כי הליכים שכאלו דורשים דיוק וניטור קפדני, ורופאים בעלי המיומנות הדרושה. כל טעות עלולה להוביל לסיבוכים. למשל טעות במינון ההרדמה עלולה לגרום למצוקה נשימתית ונזק מוחי לתינוק.

תביעת רשלנות רפואית בלידה

עורכי דין רשלנות רפואית בלידה

איננו מאחלים לאף אחד להגיע למצב שבו הוא שואל את עצמו האם הנזק שנגרם לתינוק הוא תוצאה של רשלנות רפואית או לא. אך במידה וישנו חשש, פנו אל עורכי דין רשלנות רפואית בלידה. במידה והייתה כאן רשלנות, מגיעים לכם פיצויים. אלו עשויים להיות סכומים גבוהים בעזרתם תוכלו לממן את הטיפולים והמסגרות השונות שידרשו בהמשך החיים.

 

נכתב ע"י קידום אתרים
Avinu.co.il