קידום אתר מקצועי
כבר עברנו את משוכת המילניום השני והתקשורת באינטרנט מתקדמת בצעדי ענק, כמעט כל בן אדם מכיר בכך ששירותי קידום אתרים זה הכרח. אין הרבה עסקים בימינו שאין להם אתר בגוגל. בוני אתרים ומקדמי אתרים הם מקצועות חדשים שבאו לענות על דרישה עולה וגדלה ל שיפור הנוכחות האינטרנטית והקידום אונליין. אינטרנט הוא מקום עצום ומכוח היותו וירטואלי יכול להיות שגודלו אף גובר על השטח הפיזי שאנשים תופסים. וכך קרה שגוגל הינו מנוע החיפוש באינטרנט העיקרי בו האנשים משתמשים לצרכי הגלישה היומימיים שלהם.
בניית אתרים
כשלוש מיליארד בקשות חיפוש מוזנות אל מנוע חיפוש זה בכל יום ויום. זה כמה מאות פעמים כל מי שחי בארץ שזה הרבה, הרבה מאוד. מסביב לשעון גולשים מחפשים משהו אונליין בכל העולם. אולי ממש עכשיו מטייל ישראלי השוהה באמריקה והאמור להיות ב ארץ בעוד כמה ימים מעוניין בשירותי שירותי נדל"ן מאזור המרכז; לך תדע, דווקא יתכן. בזכות התנועה הבלתי פוסקת של החיים באינטרנט, כל המחפש ימצא את מה ש הוא מחפש בתנאי אחד: נוכחות. זה ששואף להתגלות, חייב להיות ראשון בגוגל. בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל הינו המנוע חיפוש בהיי הידיעה אונליין בימינו אנו. רובינו השלכנו לפח את הספרים הצהובים של דפי הזהב ואנו מגוללים בדפי האתר ולא בין הניירות; אינטרנט הוא המאגר לקוחות העיקרי להרבה בעלי עסקים.
איך להוביל באינטרנט
ברחוב הומה אנשים לא מספיק רק לעשות צעד אחד קדימה ולקרוא במלוא הקול "הנני!" – קריאה כזו תדעך בתוך ההמון. במרקט של מאות מיליונים, קול בודד זועק יעלם אל תוך רעש והמולה ואף אם יקרא חזק יותר, עדיין לא ישמע. בטח כבר הבנתם את כוונת ההשוואה. הכוונה כאן שבמקום שנעבוד קשה עדיף להיעזר במקדם אתרים בגוגל. קידום אתרים בגוגל הוא כישרון נרכש. אופטימיזציה ל אתרים היא משהו שאנשים לומדים לעשות בעקבות נסיון עשיר ולימוד ואז עוד קצת ניסוי וטעיה במשך שנים. אתם מכירים את המושג "רומא לא נבנתה ביום אחד"? כך גם מקדם אתרים מקצועי.נכון לקחת בחשבון את כל אלה כאשר אתם שוקלים איך להוביל בגוגל.
קידום אתרים לוקאלי
דבר נוסף להתייחס אליו הינו התאמה ונכונות.להיות ראשון בגוגל זה יפה אך להיות מתאים ונכון זה אלמנט ההצלחה האמיתית. מה היא רלוונטיות בהקשר לפרסום באינטרנט? ניקח לדוגמה חברת רואי חשבון שרוצה לשווק ולפרסם את עסקיה באינטרנט; החברה מבוססת ביישוב "א". ונגיד ש"א" מבוססת ליד הגבול הצפוני. לחברה הזאת אין הרבה טעם לתפוס הרבה אנשים מאזור העיר "ת" שנמצאת בדרום, קילומטרים רבים מעיר "א". מדוע כך? כיוון ש חוץ מהתענוג שבעובדה שקבוצת רואי חשבון הנ"ל הינה במקום הראשון ביישוב "ת", זה איננו מאוד פרקטי, הרי אין הרבה סיכויים שאנשים הרבה אנשים יסעו לכאלה מרחקים בשביל דבר שהם יכולים למצוא בסביבתם המידית. בדיוק לשם כך נוצר קידום אתרים לוקאלי. מומחה קידום אתרים מבין ויודע למה ואיך לעשות קידום אתרי עורכי דין ממוקד ולא שיווק רגיל. השוואה נוספת היא לחשוב על גוגל במושגי עיר. האמת היא ש כבר ישנו דימוי כזה. טראפיק באינטרנט או כפי שיותר נהוג להגיד בעברית – תנועת גולשים – היא ממש כמותנועה ברחוב. נהגים והולכי רגל אלה מחכים במעברי חצייה, ברמזורים או בצמתים, נושאים עיניהם אל הנורות הבוהקות של שלטי החוצות ו… שוב, ראיתם לאן הדימוי הזה הולך.
קידום אתרים לוקאלי
זה מביא אותנו לעניין של ויזואליזציה של הפרסום בגוגל. עדיף לראות פעם אחת מאשר לשמוע מאה פעמים כפי שכולנו מכירים. כאן נכנס לתמונה פרסום בגוגל מאפס. תכונה זו נהייתה מאוד מקובלת בזמן אחרון וזה לא במקרה. זה נותן למשתמשים לאתר את בית העסק ברמת דיוק של איזו פניה לקחת וכמה מטרים הליכה מהעבודה זה ממוקם. זה סיוע שאין כמותו ל אלה שתרים אחר בית עסק באזור עבודתם ואינם מכירים את העיר כמו נהג טאקסי מן המניין. לראות את מיקום העסק מהבהב מול עיניך על מפת האינטרנט יוצר תחושת קירבה מידית, זה כאילו שהבן אדם כמעט באזור: הנה פה הרחוב איפה ש סבתא צילה קנתה דירה וזאת הצומת של השווארמה של יעקוב. זו הרגשת ה מוכרות שגורמת ל שייכות מידית ומעלה את הפוטנציאל לזימון לקוחות רלוונטים.